Heb het van source geinstalleerd, uiteindelijk start het programma op en dat is het dan, ik mis kennelijk toch een of andere library, hij doet namelijk helemaal niks, waar je ook klikt met je muis.
Hij gaf aan het einde van de installatie eenmaal een melding dat hij een quicktime-hv huppeldepup.so niet kon vinden.
Heb ook een Live CD geprobeerd die PHO speciaal voor videoediten, werkt bij mij niet althans na de " klik" waarna X start blijft het zo lang zwart dat ik het voor gezien hou.
Kijk maar wat je hiermee doet Hendrikus
Dat klink al heel goed.
In de C'T special van deze maand wordt Linux behandeld - via Suse 10.2
Hier in staan een hoop aanwijzingen di eook op zijn plek zijn voor Pardus.
Ook wordt er uitgebreid in gegaan op de Video editing programmaas die er voor Linux zijn.
Naar voren komt dat Cineralla een van de betere keuzes kan zijn. En programma waarmee je eigenlijk elke klus kunt klaren.
Echter het programma is niet stabiel. Er valt mee te werken omdat het een automatische alle bewerkingen opslaat.
KDEnlive wordt ook wel genoemd maar meer om het bestaan er van te benoemen.
het wordt niet als een serieus video editing programma gezien, dit sluit aan met mijn eigen bevindingen.
Het zou dus echt fijn zijn wanneer - je bent al behoorlijk opweg er een oplossing te vinden is zodat Cineralla gaat werken in Pardus.
Ik wil graag een Pardus video maken voor de promotie, en om dan te gaan werken in de Ubunru studio ja dat staat mij enigsinds tegen.
Ik ga het artikel nog even goed lezen voor het geval ik hierin aanwijzingen tegenkom dan laat ik je dit weten
Als je een open-source applicatie zoekt met uitgebreide montageopties, meersporengeluid en compositiemogelijkhede, dan is er momenteel eigenlijk geen alternatief voor cinelerra te vinden. Wel moet je dan de instabiliteit van het programma op de koop toe nemen.