Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
April 21, 2014, 12:30:41
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.
Nieuws: Kijk ook eens op het worldforum, de wiki of de nederlandse Pardus site of op Twitter- Registreren als forumlid? Email de moderator!

+  Forum.Pardus-Linux.nl
|-+  Algemene gesprekstof
| |-+  Verlanglijstje
| | |-+  Microsoft Office
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] Omlaag Print
Auteur Topic: Microsoft Office  (gelezen 5643 keer)
Michiel
Administrator
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: Oktober 07, 2009, 09:22:52 »

Ik reageer omdat je de term "OpenOffice door de strot duwen" gebruikt.

Dat zou een reden kunnen zijn.
Een andere oplossing voor dit probleem is om de school te vragen waarom ze niet ook het gratis verkrijgbare OpenOffice hebben!

Her en der in de EU zie je het al langzamerhand zijn intrede doen:

In de gemeente Lyngby-Taarbęk in Denemarken
(misschien zelfs bij Willem wel  Cheesy ):
http://www.osor.eu/news/dk-lyngby-taarbek-moves-schools-to-openoffice

In de gemeente Munster, Duitsland:
http://www.osor.eu/news/de-munster-started-openoffice-pilot-in-schools

En in Belgie gaan ze op gemeentelijk niveau ook aan de slag:
http://www.osor.eu/news/be-anderlecht-charleroi-and-vorst-move-to-openoffice

In ons eigen land hadden we al eens:
http://www.osor.eu/news/nl-amsterdam-to-make-openoffice-and-firefox-default-on-city-desktops

En hier houden ze bij welke scholen in Nederland OpenOffice.org gebruiken een schamel lijstje (weet niet of het compleet is) met ook meer Belgie dan Nederland achter de schoolnamen:
http://nl.wikibooks.org/wiki/OpenOffice.org/OOo-scholen

Leuk ook om te lezen is dit op de site van de nationale "voorop-loop-school":
http://www.barlaeus.nl/onderwijs/12juni.html

Dat van de mindere compatibiliteit met PowerPoint herken ik wel, dat vind ik nou een goed inhoudelijk punt waarvan je zegt kijk daar loop ik nog tegenaan.

Moet wel zeggen dat ik niet heel vaak presentaties maak, dus of de compatibiliteit van Open Office.org Impress sinds versie 3.0 inmiddels beter aansluit bij MS Powerpoint heb ik niet getest.

« Laatste verandering: Oktober 07, 2009, 09:33:34 door Michiel » Gelogd

heeft op 14 oktober 2012 na ruim 4 fijne jaren Pardus linux verruild voor 12.2 KDE
Michiel
Administrator
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: Oktober 07, 2009, 10:05:52 »

http://en.wikipedia.org/wiki/Go-oo

Iemand hier wel eens van gehoord?

Go-OO wil de snellere en betere broer van Openoffice.org zijn. Het is een gratis kantoorpakket dat dezelfde code gebruikt, maar er anders uitziet en geoptimaliseerd is om rapper op te starten.
Go-OO is met andere woorden een getuned Openoffice.org. Dit wil zeggen dat u alle onderdelen en features van OOo in handen krijgt, met een aantal extra's. Het is er ook voor Linux en zelfs meer nog meer extra's.

History

For a long time various Linux distributions, including SUSE in its various forms, Debian and Ubuntu, have cooperated in maintaining a large set of patches to the upstream OpenOffice.org that for various technical or semi-political reasons have not been accepted or not even submitted upstream.[7][8] Some of the companies behind those distributions have also offered Windows builds of OpenOffice.org offering the same enhancements compared to the upstream build. Windows builds include, for example, OxygenOffice Professional and OpenOffice.org Novell Edition. Go-oo is just a more concentrated branding effort for these patches and patched builds of OpenOffice.org. Whether this can be called a fork is open to debate.[9]
Michael Meeks, from Novell, (who works also on OpenOffice.org and GNOME), said that the differentiation is done because Sun Microsystems wants to preserve the right to offer its own version (StarOffice) and even sell the development to the proprietary software market, like Lotus Symphony from IBM.[10] Sun is accused of not accepting contributions from the community.[11][12]

Versions
Stable builds of Go-oo are usually available a couple of days after official OpenOffice.org stable builds. Windows builds have a different last number in the version's number than Linux builds.[6] There is also an unstable version for Mac available.[13]

Advantages
Go-oo works faster in some operations than OpenOffice.org.[14][15] This makes it perform faster than OpenOffice.org on older computers with less RAM.
The OpenOffice.org 3.0 installation no longer includes a large number of dictionaries for writing aids (spell checker, hyphenation and thesaurus), as this impacted application performance. Localised releases may include dictionaries for particular primary and secondary languages. Dictionaries are now available as downloadable extensions, separately for each language.[16] Go-oo installation from version 3 on includes dictionaries in many languages, as a single extension, being a part of installation files. Inclusion of a large number of dictionaries in a default installation may affect performance.
The first time OpenOffice.org is started, a wizard opens to guide a user through the setting of user name and the registration process.[17] This wizard is disabled in Go-oo.
Go-oo uses large icon sizes and the "Tango" icon style for toolbars and menus by default. OpenOffice.org uses small icon sizes and the "Classic" or "Galaxy" icon style by default.[18][19][20]
[
Features
Go-oo includes 3-D transition effects in Presentations (Linux).[21]
Use of the GStreamer multimedia framework in Linux for multimedia content;
Go-oo uses a combo box in place of the zoom button in stock OpenOffice.org. Newer OOo 2.x feature releases have a clickable status bar item for a zoom menu. A zoom slider was introduced to OOo 3.0 Writer and later added to OOo 3.1 Calc, Impress and Draw components.
Go-oo Calc 2.4.x has a built in function called "Solver". It is a little different from the Solver function of the same name, which is available from OpenOffice.org 3.0. OpenOffice.org 2.4.x has no Solver.[2][15]

Disadvantages
Go-oo localizations are available only as language packs to the English installation.[6] Translations of the user interface and dictionaries for different languages in Go-oo are in some cases not the same as in OpenOffice.org.
Go-oo 3.0 has a broken function for adding or editing words in spell check dictionaries. In OpenOffice.org this functionality is fully available.
Go-oo Calc 3.0 has missing translation of functions like "Solver", "Share document" in some languages. OpenOffice.org 3.0 has the same functions fully translated.

Misschien heeft de Go-oo dan dus wel betere compatibiliteit met MS Office dan de officiele Openoffice.org ?
« Laatste verandering: Oktober 07, 2009, 10:16:54 door Michiel » Gelogd

heeft op 14 oktober 2012 na ruim 4 fijne jaren Pardus linux verruild voor 12.2 KDE
Frederik
Pardus Gezel

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: December 17, 2009, 22:39:04 »

Wat vrijwel niemand weet en waar ik vorige week achter kwam is dat IBM sinds (?) ook zijn Office pakket Lotus heeft vrijgegeven.
Beschikbaar voor Windows en Linux. Ik heb het even gebruikt op mijn windows machine en ik was echt sprakeloos.
Kan met alle Office applicaties probleemloos overweg, in ieder geval met Word, Excell en Presentaties.
Wordt zelfs in het Nederlands geļnstalleerd. Of er al Linux ervaringen mee zijn opgedaan weet ik niet.
http://symphony.lotus.com/software/lotus/symphony/home.nsf/home
« Laatste verandering: December 17, 2009, 22:51:40 door Frederik » Gelogd
Willem
Administrator
Pardus Guru

Pardus, the choice of the GNU generation

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #33 Gepost op: November 04, 2010, 09:53:41 »

Hoi Michiel,
zag mijn naam langskomen, maar Denemarken is een echt Windows land. Ik had voor jou artikel over Lyngby-Taarbęk het idee dat ik de enige was met OpenOffice, al gebruik ik nu natuurlijk LibreOffice.
Ik woon in Herning in midwest Jutland.
atolboo
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #34 Gepost op: November 04, 2010, 23:54:17 »

......... al gebruik ik nu natuurlijk LibreOffice.
Libreoffice .... in welk OS
Pjotr
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: November 05, 2010, 08:59:43 »

LibreOffice is de nieuwe OpenOffice.... Roll Eyes
zie: http://webwereld.nl/nieuws/67304/-openoffice-is-dood--leve-libreoffice-.html
atolboo
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #36 Gepost op: November 05, 2010, 09:53:04 »

LibreOffice is de nieuwe OpenOffice.... Roll Eyes
Dat weet ik  Grin
Maar ik ben benieuwd welk OS (met LibreOffice) Willem gebruikt, omdat P2011Beta op dit moment nog niet echt bruikbaar is (volgens mijn Pardus-begrippen).
Jaap
Pardus Meester

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: November 05, 2010, 17:30:14 »

Maar ik ben benieuwd welk OS (met LibreOffice) Willem gebruikt, omdat P2011Beta op dit moment nog niet echt bruikbaar is (volgens mijn Pardus-begrippen).
Bij mij werkt P2011beta best wel aardig, op mijn proef pc. Zeker na de laatste update.
En ik hoop dat het beter word dan p2009, want dat is het , naar mijn mening ....niet echt.
atolboo
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #38 Gepost op: November 05, 2010, 17:40:53 »

..... dan p2009, ......
Bedoel de huidige P2009.2  Huh? ( <<<< deze doet het bij mij zonder problemen en staat bij mij op hetzelfde niveau als P2008.2).
Jaap
Pardus Meester

Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: November 05, 2010, 21:09:48 »

Ja dat bedoel ik. Wink
Ik ben sinds kort toch maar weer terug naar p2008.2.
Dit werkt "op mijn pc" toch wat prettiger dan p2009.2

Is eigenlijk ook niet helemaal waar, want ik mis nu toch wel weer wat dingen uit  p2009.2.

p2011 heb ik nu op een oude pc (1.3 mhz) geļnstalleerd en na de update werkt het best wel goed al.

Maar al met al, wacht ik maar even tot p2011 helemaal klaar is voor ik het op mijn hoofd pc zet..
Pagina's: 1 2 [3] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte