Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
April 21, 2014, 09:50:44
Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.
Nieuws: Kijk ook eens op het worldforum, de wiki of de nederlandse Pardus site of op Twitter- Registreren als forumlid? Email de moderator!

+  Forum.Pardus-Linux.nl
|-+  Pardus technisch
| |-+  Installatie
| | |-+  lxde
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: lxde  (gelezen 3490 keer)
occis
Pardus Leerling
**

Bekijk profiel
« Gepost op: Januari 03, 2010, 10:32:25 »

heb nu voor de 2e keer 2009 opmn laptop(1e keer was gelijk na de release en vond het toen geen succes) gezet en op zich is het wel verbetert ,maar werkt het niet echt supersnel bij mij
nu hoorde ik van oa michiel over lxde en ben wat door de forums gegaan en wat dingen geprobeert maar krijg het niet aan de gang(kan best door mijn onkunde komen!)
weet iemandook een link met een duidelijke instructie over hoe lxde te installeren ?? ben namelijk wel benieuwd hoe dat opmn laptop draait
groetjes..
« Laatste verandering: Januari 03, 2010, 10:41:20 door occis » Gelogd
Michiel
Administrator
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 03, 2010, 10:36:22 »

Aanvankeleijk was het wat bewerkelijk. Het is vooral belangrijk de LXDE onderdelen in de juiste volgorde te installeren anders lukt het niet. Erdem de pakket maintainer heeft later een scriptje gemaakt dat de boel vergemakkelijkt.

Een uitleg vind je hier:

http://wiki.lxde.org/en/Pardus

The easiest way to install LXDE on a Pardus lunux system is to make use of a little script that adds the LXDE pisi packages source repository to your pisi package manager and installs all availeble LXDE pisi packages.

Download this script and run it in the Konsole (Terminal) as follows:

Code:
sudo sh ./lxde-pisi.sh

heeft op 14 oktober 2012 na ruim 4 fijne jaren Pardus linux verruild voor 12.2 KDE
Michiel
Administrator
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 03, 2010, 10:40:46 »

Na het installeren van de LXDE pakketten zelf moet je nog regelen dat je Pardus opent in een andere sessie (LXDE i.p.v. KDE4, zelfde geldt voor als je XFCE of Gnome wilt gebruiken i.p.v. KDE4):

Ik gebruik zelf GDM ipv het standaard KDM, maar beide Display Manager zijn te gebruiken om de optie LXDE te kiezen bij opstarten.

You can start an LXDE Session with KDM which is Pardus' default display manager. But if you use GDM instead of KDM, you can remove all KDE packages if you would want to. First of all, install GDM package. It's present in the contrib (contribution) repository. For a Pardus themed GDM also install the gdm-pardus-theme pisi package.
Then, open /etc/conf.d/xdm file with any editor (e.g. Kwrite) as root and edit:

Code:
# Preferred display manager
DISPLAY_MANAGER="gdm"

# Cursor theme
#XCURSOR_THEME=""

And last, restart Pardus.

heeft op 14 oktober 2012 na ruim 4 fijne jaren Pardus linux verruild voor 12.2 KDE
occis
Pardus Leerling
**

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 03, 2010, 11:02:31 »

ben er even mee bezig maar kan niet als root in de konsole werken ,kom er zo even snel ook niet uit hoe ik wel root wor... Sad

« Laatste verandering: Januari 03, 2010, 11:04:51 door occis » Gelogd
atolboo
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 03, 2010, 11:04:49 »

Na het installeren van de LXDE pakketten zelf moet je nog regelen dat je Pardus opent in een andere sessie (LXDE i.p.v. KDE4, zelfde geldt voor als je XFCE of Gnome wilt gebruiken i.p.v. KDE4):
Waarom doe je zo moeilijk 
Het kan veeeeeeeel gemakkelijker en dat staat in http://en.pardus-wiki.org/LXDE
occis
Pardus Leerling
**

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 03, 2010, 11:11:48 »

ik ben vandaag al eerder bezig geweest met oa wat atolbo net liet zien en daar is iets fout gegaan...
zie bijlage

* schermafdruk1.png (158.95 KB, 1920x1200 - bekeken 74 keer.)
occis
Pardus Leerling
**

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 03, 2010, 11:18:13 »

zie nu net dat in pisi nuwel een lxde map staat,kanik die gewoon aanvinken en installeren???

* schermafdruk1.png (280.44 KB, 1920x1200 - bekeken 76 keer.)
occis
Pardus Leerling
**

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 03, 2010, 11:19:08 »

ofwil ik nu te snel Tongue
occis
Pardus Leerling
**

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 03, 2010, 11:30:54 »

heb de repo verwijdert uit pakketbeheer en de link van atolbo opnieuw geprobeert met als resultaat: zie bijlage

* schermafdruk2.png (178.81 KB, 1920x1200 - bekeken 104 keer.)
atolboo
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 03, 2010, 11:48:31 »

Je gaat veel te snel. Ik kan dat niet bijhouden.
Ik zie dus dat ze met http://www.pisi.pardus-linux.org/_pisifiles/P2009-free/ aan het veranderen zijn waardoor hun bestand pisi-index.xml.bz2 niet meer goed werkt.
En de gebruiksaanwijzing hoogstwaarschijnlijk weer verandert moet worden.
Dus ik moet het even bestuderen..........
En ik zie dat ze op 02-Jan-2010 de meuk gewijzigd hebben.
En ik zou de situatie van
zie nu net dat in pisi nuwel een lxde map staat,kanik die gewoon aanvinken en installeren???
proberen.
Misschien dat je na de installatie van de pakketten punt 3. van de gebruiksaanwijzing moet uitvoeren.
Michiel
Administrator
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 03, 2010, 12:02:17 »

Er zijn gisteren net enkele pakketten geupdate inderdaad, dat lees je hier

Wat ik niet helemaal begrijp (met atolboo) is waarom je zo heen en weer manoeuvreert.

je kiest of het scriptje dat ik aangaf (dat voegt de repo toe en installeert de pakketten) of je installeert zelf die repository met de LXDE pakketten (wat jij zo te zien gedaan hebt) en installeert daarna de pakketten. Prima.
Waarom heb  je die repository verwijderd nadat je alle pakketten in je Pakketbeheer gewoon kon aanvinken (zoals je grafische screenshot)? Die stap snap ik niet helemaal, tenzij je op dat moment na aanvinken en installeren ook een foutmelding kreeg?

Zou kunnen dat je de pisi "database" cache even moet cleanen nu na het toevoegen en weer verwijderen van de LXDE repositiry?

Code:
pisi delete-cache
pisi rebuild-db

misschien kun je daarna een nieuwe poging maken met het scriptje?

Michiel
Administrator
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 03, 2010, 12:06:29 »

i.p.v. het scriptje kun je ook nogmaals zelf doen wat er in het scriptje staat:

Code:
pisi ar PLO2009-free http://pisi.pardus-linux.org/_pisifiles/P2009-free/pisi-index.xml.bz2 -y

pisi it openbox lxsession pcmanfm menu-cache lxmenu-data lxpanel lxde-common gpicview lxappearance leafpad lxinput lxlauncher lxnm lxrandr lxsession-edit lxshortcut lxtask lxterminal obconf

atolboo
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 03, 2010, 12:07:47 »

En daar staat ook "I'm uploading the new files now. If you find any problem, let me know."
En die zijn er nu dus! Grin
atolboo
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 03, 2010, 12:29:02 »

Even wat achtergrondinfo over de handleiding.
Bij de eerste uitgave stond dat je bij 3. handmatig m.b.v kwrite ~/.dmrc  het bestand moest openen om de wijziging te doen.
Op een gegeven ogenblik hebben ze iets in PLO2009-free veranderd waardoor het openen van ~/.dmrc geheel automatisch ging.
En er zelfs een verwijzing naar deze handleiding in het konsole verscheen.
Dus de makers van PLO2009-free hebben deze handleiding gevonden.
En toen heb ik de handleiding aan de nieuwe situatie aangepast.
Dit is allemaal in de history van de handleiding te zien.
En iedereen kan deze handleiding aanpassen en er dus ook eventueel een puinhoop van maken. 
Michiel
Administrator
Pardus Guru

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: Januari 03, 2010, 12:36:52 »

En daar staat ook "I'm uploading the new files now. If you find any problem, let me know."
En die zijn er nu dus! Grin

Volgens iemand op het worldforum werkt het anders smoothly, dus het is de vraag of er een probelem is.

It seems to run smoothly. But wait until Trixon have responded and test files.

Klurig

Cheesy

Pagina's: [1] 2 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte