|
|
atolboo
Pardus Guru

|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 03, 2012, 23:54:19 » |
|
........maar ik wil toch wel upgrades van bijv. de browser hebben.
Zijn op het ogenblik van PardusUser.de te verkrijgen met: - firefox-10.0.2
- chromium-browser-18.0.1027.0
- google-chrome-17.0.963.56
- opera-11.61
en nieuwere zijn er nog niet te maken. HIER kan je  wat de intentie is. .....Daarom ga ik maar op zoek naar een andere Linux distributie.
Ik ben zeker niet blind en voor mij komt op dit moment Linux Mint 12 "KDE" het dichts in de buurt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fox
Pardus Gezel

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 04, 2012, 16:28:04 » |
|
........maar ik wil toch wel upgrades van bijv. de browser hebben.
Zijn op het ogenblik van PardusUser.de te verkrijgen met: - firefox-10.0.2
- chromium-browser-18.0.1027.0
- google-chrome-17.0.963.56
- opera-11.61
en nieuwere zijn er nog niet te maken. HIER kan je  wat de intentie is. De browser was maar een voorbeeld. Worden ook systeem onderdelen, bijv. de kernel, aangepast? .....Daarom ga ik maar op zoek naar een andere Linux distributie.
Ik ben zeker niet blind en voor mij komt op dit moment Linux Mint 12 "KDE" het dichts in de buurt. Ga ik proberen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
atolboo
Pardus Guru

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 04, 2012, 16:45:38 » |
|
...... en het klopt komt het dichts in de buurt....maar toch terug vlug naar Pardus !
Wanneer het duidelijk gaat worden (ik verwacht ergens na 25 maart) is het eventueel wel handig om iets achter de hand te hebben.  En op dit moment ben ik ook mijn problemen bij de overgang Pardus>Mint aan het verzamelen als een soort van Tips & Tricks. Op dit moment bevat deze: - Ingeschakelde desktopeffecten voor niet al te snelle computers (netbook)
- Installeren van restricted formats
- USB-ondersteuning in VirtualBox
- ... en misschien wordt deze lijst wel langer
Ik ben van plan om t.z.t deze Tips & Tricks in de NL-EN-DE taal te maken. ........ Worden ook systeem onderdelen, bijv. de kernel, aangepast?
De kernel zeker niet omdat dat boven onze competentie gaat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
socialdefect
Pardus Leerling

Free Software For Free People
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 11, 2012, 21:24:25 » |
|
...... Ubuntu en daarvan afgeleide distributies zoals Mint zijn in mijn ogen echt niet betrouwbaar genoeg als je ze niet eigenhandig samenstelt.
Is dit een mening of kan je dat met gegevens ook onderbouwen. Mijn mening over/ervaring met ubuntu 10+ is dat het vaak erg lang duurt voordat een nieuwe release echt stabiel is, vooral de Gnome releases maar Kubuntu wil hier ook wel eens last van hebben. De laatste jaren zie je ook steeds minder vaak dat nieuwe gebruikers de laatste nieuwe versie word geadviseerd. Ik adviseer zelf ook al jaren de LTS releases. En wat bedoel je met "eigenhandig samenstellen" ? Daarmee bedoel ik het installeren van een kaal commandline systeem en daar zelf de rest bij installeren. De zogenaamde Blokkendoos methode die veel gevorderde Ubuntu gebruikers hanteren. Wat bedoel je met "Pardus specifieke pakketten"  Pakketten die speciaal voor Pardus zijn gemaakt en dus ook alleen in Pardus gebruikt worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
atolboo
Pardus Guru

|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 12, 2012, 22:07:34 » |
|
.....Als overige pakketten in python zijn gemaakt .......
De pakketten voor Pardus worden door middel van PiSi met build files met de opdracht sudo pisi bi pspec.xml gemaakt. Voorbeelden van build files kan je o.a. HIER en HIER vinden. Een (beknopte) handleiding is HIER te vinden. En daarbij is PiSiDo een zeer handig gereedschap.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|